torsdag den 12. april 2012

Popcakes som kyllinger


Så prøvede jeg at lave popcakes endnu en gang, er godt tilfreds med resultatet. Denne gang brugte jeg bare en halv almindelig chokoladekage som var et par dage gammel, og en lille portion frosting. jeg syntes måske at massen blev lidt for våd, men jeg havde også bare æltet det sammen i hånden. Så derfor endte det nu alligevel i røremaskine og blev æltet rundt der, det hjalp lidt og efter en tur i køleskab, var det til at arbejde med.

Der blev 20 stk og jeg blev bedre og bedre til at få overtrækket på, som jeg fik lavet flere og flere. Til sidst blev det dog afkølet for meget, så en god ide er at holde det lunt og sørge for at røre rundt ind i mellem. 2 gange undervejs måtte jeg tilsætte 1 spsk majsolie, for at overtrækket ikke blev for tyk i konsistensen.

Jeg fyldte en fast brødform med ris og klippede et stykke pap til, og lave huller med hulmaskinen, så jeg kunne stikke pindende ned i, sådan at de stod fast og ikke ramlede ind i hinanden, fungerede godt også under transport, så det kan anbefales.


Sådan så den ud indeni... smagte rigtig lækkert.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar